نقشه برداری سیماک و تهیه نقشه یو تی ام

ارائه نقشه یو تی ام جهت ثبت نام در طرح سیماک(سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور)

نقشه برداری سیماک و تهیه نقشه یو تی ام

ارائه نقشه یو تی ام جهت ثبت نام در طرح سیماک(سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور)

سود ثبت نام طرح سیماک

دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۵۱ ق.ظ

از زمان اختراع خط و موضوعیت یافتن کتابت در جوامع بشری تاکنون، انسان ها برای ثبت، حفظ و رجوع به وقایع، به درج کتبی اطلاعات می پردازند. در همین رابطه عموم پرونده هایی که به صورت کتبی در بایگانی ادارات مختلف نیز مشاهده می شوند از همین دست بوده و بدین واسطه با عنایت به یک یا چند ویژگی مشترکشان در دسته هایی کوچکتر، در کنار یکدیگر قرار می گیرند

با توجه به این مقدمه، بدیهیست که اعمال تغییرات، تعویض یا از بین بردن سندی که تنها نوشته ای بر روی یک برگه یا فرمی خاص اما در دسترس افراد زیادی بوده آنچنان هم دشوار نمی باشد و افراد سودجو می توانند از راه های مختلفی به این منابع دست پیدا کنند، از این روی مراجع و سازمان های حافظ این اسناد (به ویژه در ادارات دولتی و زیرمجموعه وزارتخانه های مختلف) نیازمند راهکاری برای جلوگیری از سوء استفاده و ایجاد دیوار آتشی برای حفظ اصالت داده های اولیه می باشند.

آغاز طرح سیماک

در همین اثنا، پس از اینکه سال های 1395 و 96 سال اقتصاد مقاومتی (اقدام و عمل برای سال نخست و تولید اشتغال برای سال بعدی) نام گرفتند، با دستور معاون اول ریاست جمهوری و پس از تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، طرحی با اولویت بالا در آستانه اجرایی شدن قرار گرفت که طی آن همه اطلاعات مرتبط با اراضی، نقل و انتقالات املاک و روند اعطای مجوز ساخت و ساز ها در سامانه ای یکپارچه ثبت می گردید.

طرح سیماک

سود ثبت نام و همه گیر طرح سیماک در چیست؟

از زمان اختراع خط و موضوعیت یافتن کتابت در جوامع بشری تاکنون، انسان ها برای ثبت، حفظ و رجوع به وقایع، به درج کتبی اطلاعات می پردازند. در همین رابطه عموم پرونده هایی که به صورت کتبی در بایگانی ادارات مختلف نیز مشاهده می شوند از همین دست بوده و بدین واسطه با عنایت به یک یا چند ویژگی مشترکشان در دسته هایی کوچکتر، در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

با توجه به این مقدمه، بدیهیست که اعمال تغییرات، تعویض یا از بین بردن سندی که تنها نوشته ای بر روی یک برگه یا فرمی خاص اما در دسترس افراد زیادی بوده آنچنان هم دشوار نمی باشد و افراد سودجو می توانند از راه های مختلفی به این منابع دست پیدا کنند، از این روی مراجع و سازمان های حافظ این اسناد (به ویژه در ادارات دولتی و زیرمجموعه وزارتخانه های مختلف) نیازمند راهکاری برای جلوگیری از سوء استفاده و ایجاد دیوار آتشی برای حفظ اصالت داده های اولیه می باشن

آغاز طرح سیماک

در همین اثنا، پس از اینکه سال های 1395 و 96 سال اقتصاد مقاومتی (اقدام و عمل برای سال نخست و تولید اشتغال برای سال بعدی) نام گرفتند، با دستور معاون اول ریاست جمهوری و پس از تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، طرحی با اولویت بالا در آستانه اجرایی شدن قرار گرفت که طی آن همه اطلاعات مرتبط با اراضی، نقل و انتقالات املاک و روند اعطای مجوز ساخت و ساز ها در سامانه ای یکپارچه ثبت می گردید.

ثبت دستی و مکتوب اطلاعات می تواند به سوء استفاده افراد فرصت طلب، مغایرت اطلاعات در بخش های مختلف یک اداره، زمانبر شدن پروسه امور اداری و ناهماهنگی بین ارگان های مختلف منجر شود. به عنوان مثال فرض کنید زمینی با دستکاری اطلاعاتش می تواند تغییر کاربری داده، ملکی به چند نفر فروخته شود، سازه ای با ارائه اطلاعات نادرست تعمدی بزرگتر از واقعیت عرضه شده یا به دلیل عدم همخوانی مدارک با واقعیت برای اخذ جواز ساخت، مالکی که حتی حق با او نیز می باشد مستلزم رفت و آمدهای متعدد و طولانی مدت شود، به همین دلیل درج همه اطلاعات و امکان دسترسی مراجع نیازمند به این داده ها هدفی بود که طرح سیماک به منظور تحقق آن به وجود آمد.

تعریف سیماک

با بازگشت به تعریف طرح سیماک می توان گفت که این زیر ساخت نرم افزاری که تحت نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به طور ویژه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران شروع به فعالیت کرده است، دو اقدام اصلی را در دستور کار خود قرار داده است :

در طرحی ملّی و سراسری بتواند تمام مجوزهای ساخت و ساز املاک را صادر نماید .

  بتواند به منظور تسریع و تسهیل روند سرمایه گذاری و کارآفرینی ، زیر ساختی یکپارچه و الکترونیکی برای مبادله اطلاعات و استعلام اماکن و املاک ایجاد نماید .

در نتیجه این دو اقدام است که در استان هایی نظیر آذربایجان شرقی ، اصفهان ، البرز ، ایلام ، خراسان رضوی و جنوبی ، زنجان ، فارس ، قم ، گلستان ، گیلان ، لرستان ، مازندران و کرمان (مناطقی که در حال حاضر طرح سیماک در آن ها کلید خورده است) شاهد دستاوردهای زیر هستیم :

از زمان اختراع خط و موضوعیت یافتن کتابت در جوامع بشری تاکنون، انسان ها برای ثبت، حفظ و رجوع به وقایع، به درج کتبی اطلاعات می پردازند. در همین رابطه عموم پرونده هایی که به صورت کتبی در بایگانی ادارات مختلف نیز مشاهده می شوند از همین دست بوده و بدین واسطه با عنایت به یک یا چند ویژگی مشترکشان در دسته هایی کوچکتر، در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

با توجه به این مقدمه، بدیهیست که اعمال تغییرات، تعویض یا از بین بردن سندی که تنها نوشته ای بر روی یک برگه یا فرمی خاص اما در دسترس افراد زیادی بوده آنچنان هم دشوار نمی باشد و افراد سودجو می توانند از راه های مختلفی به این منابع دست پیدا کنند، از این روی مراجع و سازمان های حافظ این اسناد (به ویژه در ادارات دولتی و زیرمجموعه وزارتخانه های مختلف) نیازمند راهکاری برای جلوگیری از سوء استفاده و ایجاد دیوار آتشی برای حفظ اصالت داده های اولیه می باشند.

آغاز طرح سیماک

در همین اثنا، پس از اینکه سال های 1395 و 96 سال اقتصاد مقاومتی (اقدام و عمل برای سال نخست و تولید اشتغال برای سال بعدی) نام گرفتند، با دستور معاون اول ریاست جمهوری و پس از تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، طرحی با اولویت بالا در آستانه اجرایی شدن قرار گرفت که طی آن همه اطلاعات مرتبط با اراضی، نقل و انتقالات املاک و روند اعطای مجوز ساخت و ساز ها در سامانه ای یکپارچه ثبت می گردید.

    در طرحی ملّی و سراسری بتواند تمام مجوزهای ساخت و ساز املاک را صادر نماید .

    بتواند به منظور تسریع و تسهیل روند سرمایه گذاری و کارآفرینی ، زیر ساختی یکپارچه و الکترونیکی برای مبادله اطلاعات و استعلام اماکن و املاک ایجاد نماید .

در نتیجه این دو اقدام است که در استان هایی نظیر آذربایجان شرقی ، اصفهان ، البرز ، ایلام ، خراسان رضوی و جنوبی ، زنجان ، فارس ، قم ، گلستان ، گیلان ، لرستان ، مازندران و کرمان (مناطقی که در حال حاضر طرح سیماک در آن ها کلید خورده است) شاهد دستاوردهای زیر هستیم :

مزایای طرح سیماک

    عدم انجام دوباره یا موازی امور در تشکیل پرونده های ساخت و ساز استانی، شهری و روستایی در بیش از 25 نهاد مختلف که از مهمترین آن ها می توان به بنیاد مسکن ، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمانی و کشاورزی ، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل تأمین اجتماعی، همه زیر مجموعه های اداره برق، آب و فاضلاب و گاز، اداره کل اوقاف و امور خیریه و همچنین همه فرمانداری‌، بخشداری، شهرداری‌ و دهیاری‌ ها اشاره کرد .

    شفافیت روند صدور یا عدم اعطای مجوزهای ساخت و ساز (علل و پروسه اتخاذ یک تصمیم که از دخالت حبّ و بغض یا منافع شخصی افراد مسئول جلوگیری می کند)

    افزایش 2 الی 3 برابری پاسخگویی سازمان به دلیل الکترونیکی شدن استعلامات

    امکان محاسبه و پرداخت الکترونیکی عوارض

    به دست آمدن اطلاعاتی جامع در قالب یک مرکز داده جامع و سراسری که به تصمیم گیری مدیران در سطوح مختلف کمک می کند

    افزایش سلامت اداری به ویژه به دلیل عدم ایجاد ارتباط مستقیم میان ارباب‏ رجوع و کارکنان که از زوایای مختلفی قابل بررسیست .

    مبارزه همه جانبه و اصولی با زمین خواری و نهایتاً

    کاهش چشمگیر دعاوی حوزه املاک و مسکن که به واسطه وجود اطلاعاتی دقیق اجازه ارائه ادعاهایی غیرواقع و غرض ورزانه را به افراد نمی دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی