نقشه برداری سیماک و تهیه نقشه یو تی ام

ارائه نقشه یو تی ام جهت ثبت نام در طرح سیماک(سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور)

نقشه برداری سیماک و تهیه نقشه یو تی ام

ارائه نقشه یو تی ام جهت ثبت نام در طرح سیماک(سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور)

نقش سیماک در ارتقای سلامت اداری

سه شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۷، ۰۷:۴۹ ق.ظ

 

«ملک» و امور مربوط به آن از پیچیدگی، ارزش و گردش مالی زیادی برخوردار است، از این رو بخش قابل ملاحظه‏ای از ناهنجاری‏های نظام اداری کشور به حوزه ملک باز می‏گردد.

 

نبود اطلاعات جامع و دقیق، فقدان یکپارچگی اطلاعات بین دستگاه‌های ذیربط، کاغذی‏بودن مدارک، دستی‏بودن مکاتبات، مواجهه حضوری ارباب‏رجوع با کارکنان ادارات، وجود ابهام، نقص و تعارض در برخی قوانین و مقررات که احتمال برداشت‏های متفاوت از آنها را افزایش می‌دهد، امکان اِعمال سلیقه در تصمیم‏گیری‏های اداری، و نیز ضعف سیستم نظارتی، از مهم‌ترین زمینه‏های بروز چالش در حوزة املاک و زمین‏خواری در کشور است.

 

در سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (#سیماک) با الکترونیکی ‌‏شدن پرونده‌‏ها و یکپارچه ‏شدن اطلاعات و مدارک مربوط  به ملک و نیز ماشینی ‏شدن (#مکانیزاسیون) و خودکارسازی (#اتوماسیون) فرآیندهای کاری (فنی/ اداری) املاک و دسترسی برخط (On-Line) به پرونده ملک، امکانات خوبی برای نظارت مستقیم مدیران بر فعالیت کارکنان و نیز نظارت دستگاه‏های نظارتی بر عملکرد دستگاه‏های اجرایی  فراهم می‌آید.

 

با بهره‏برداری از این زیرساخت، قوانین و مقررات نیز به شکل بهتری اجرا می‏شوند و نفس وجود #شفافیت، باعث بوجود آمدن حالت خودکنترلی و دغدغۀ رعایت قوانین و مقررات در کارکنان و مدیران دستگاه‏‌ها می‌شود. این همه، گامی بزرگی است برای #ارتقای_سلامت_اداری


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی