نقشه برداری سیماک و تهیه نقشه یو تی ام

ارائه نقشه یو تی ام جهت ثبت نام در طرح سیماک(سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور)

نقشه برداری سیماک و تهیه نقشه یو تی ام

ارائه نقشه یو تی ام جهت ثبت نام در طرح سیماک(سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور)

نقش سیماک در مدیریت زمین‌های کشاورزی

سه شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۷، ۰۷:۴۷ ق.ظ

 

در کشور ما، چند میلیون قطعه #اراضی_کشاورزی اعمّ از زراعی، باغی، و مراکز تبدیلی، تولیدی و پرورشی وجود دارد که فاقد شناسنامه هستند. این در حالی است که دولت و مشخصا وزارت جهاد کشاورزی، به منظور مدیریت و برنامه‏ ریزی در حوزه کشاورزی، نیازمند دسترسی به اطلاعات دقیق و به روز شده درباره محدوده این اراضی، مالکان و نوع کشت و زرع در آنها هستند.

 

با استفاده از زیرساخت سیماک، ادارات جهاد‏ کشاورزی استانها می‏توانند با تهیه شناسنامه و  تشکیل پرونده برای همه اراضی کشاورزی و مراکز تبدیلی، تولیدی و پرورشی، موقعیت دقیق یا تقریبی آنها را روی نقشه یا تصاویر ماهواره‌ای، ثبت و ضبط و فرآیندها را نیز مدیریت کنند. همچنین، بانک اطلاعاتی جامعی از اطلاعات مورد نیاز در حوزه کشاورزی را فراهم آورند. 

 

این اقدام به نوبه خود به ارتقای فرایند برنامه ‌ریزی در حوزه کشاورزی منجر می‌شود و خصوصا در موضوعاتی مانند اعطای هدفمند یارانه‏ های بخش کشاورزی، مدیریت منابع آب در این بخش،آمایش سرزمین، اصلاح الگوی کشت و... به کمک کشاورزان و متولیان بخش کشاورزی می‌آید.






 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی